15 Ağustos 2013 Perşembe

ALAMUT- HASAN SABBAH


Herşey Amin Maalouf kitabını çok severek okumamla başladı aslında .Daha sonra Semerkant’ı okumak istedim. Sahaf İsmail Abi’me gidip Semerkan’ı sordum. O da yok dedi ama Alamut var. Hasan Sabbah’la ilgili.

Kitabı aldım okunacaklar listesinde baya geride  bir sıradaydı fakat bir şey dürttü,galiba öğrenme ve araştırma iç güdüsü.

Kitabı okumadım  adeta içtim .Şahaneydi. Tarihi roman olmasından biraz ürktüm ama elime aldığımda inanılmaz etkiledi beni.

Alamut Kalesi’ni Selçuklu İmparatorluğundan korumaya çalışan Hasan Sabbah var kitapta. Güçlü Türk ordusuna karşı çıkardığı az sayıda askerlerini nasıl motive ettiğini , amaçlarını ,hayat görüşünü anlatıyor.Sahte bir cennet yaratıyor  ve askerlerini  tek geceliğine oraya götürüyor. Orada askerlerine sunduğu hurileri ve hurileri tabi tuttuğu eğitimden. Din ve inancın aslında ne kadar fazla sömürülmeye açık olduğunu görüyorsunuz.

Aslında çok fazla anlatacağım bir şey yok. Kitap okunmaya değer , Hasan Sabbah’ta kesinlikle tanınmaya değer.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder